24 kesäkuuta 2016

Movie Monday #64 - Ihmisen paras ystävä

"Nämä susista polveutuneet nelijalkaiset ovat olleet ilonamme (ja ehkä vaivanamme) jo satoja vuosia. Ei siis ole ihmekkään että ne ovat eksyneet myös elokuvamaailmaan. On olemassa elokuvia joissa koira on pääosassa, minkä karvaisen tarina on sinun suosikkisi? Ehkä näit elokuvan lapsena ja päätit että tuollainen minulle tulee kun olen aikuinen? On myös elokuvia jossa sidekickinä on koira. Kerro suosikkisi ja syy miksi juuri hän on se valloittavin?Entä ne jotka eivät varsinaisesti pidä koirista, onko joku elokuva jäänyt näkemättä tästä syystä? Mikä on ultimate inhokkisi koiraelokuvista ja elokuvakoirista?"

 [*epämääräistä muminaa, ilmaisten erittäin voimakasta epävarmuutta haasteenantoa kohtaa*]

Kun ei oikein... Vaan, sillain, koira.

No, jos nyt rupatellaan sitten koirista.

Minulla ei ole koskaan ollut omaa koiraa. Aivan vauvana meillä oli koira, mutta siitä en tietenkään muista mitään. Lapsena minä varmaan pelkäsin useimpia koiria, sillä ne olivat pienelle lapselle pelottavia, voimakkaita, äänekkäitä ja vihaisia otuksia, jotka haukkuen juoksivat päin ja kaatoivat kumoon ja nuolivat kätesi märäksi. En vieläkään ymmärrä, miksi se on niille niin vaikeaa olla välittämättä ihmisistä. Miksi niiden täytyy jatkuvasti kerjätä sitä huomiota? Jättäisivät rauhaan.

Tästä jo arvata saattaa, että olen kissaihminen. Meillä oli kaksi kissaa puolestaan ja rakastin niitä. Itkin monta viikkoa, kun jouduimme luopumaan niistä lapsena. Kissat viihtyvät omissa oloissaan ja ovat rakastettavan höpsöjä ja nauttivat laiskottelusta, eivätkä tarvitse paljon hoitoa, ne kehräävät sylissä, eivät juuri nuole kättäsi ja kun oikeasti haluat silittää niitä, ne pysyvät paikallaan, eivätkä juokse miljoonaan eri suuntaan.

Mutta en silti haluaisi ottaa osaa tähän iänikuiseen kissat vs. koirat-debaattiin, sillä minulla ei ole mitään koirafobiaa, eikä minulla ole mitään koiria vastaan. Päin vastoin, pidän söpöistä koiraroduista ja joskus ajattelen, että kauniilla kesäpäivällä olisi varmaan ihan kiva käydä sellaisen kanssa lenkillä. Useimmat koirat onneksi ovat myös hyvin koulutettuja. Valitettavasti on sitten niitäkin tapauksia, jossa koirat eivät ole koulutettuja. Esimerkiksi itse olen asunut kahteen otteeseen naapurin vieressä, joka ei ole osannut kouluttaa koiraansa. Ja nämä koirat ovat sitten haukkuneet yötä päivää ja purreet, jos ovat sille etäisyydelle päässeet. Että kissat eivät tee sitäkään, sillä ne ovat hiljaa ja juoksevat kyllä sinusta pois päin jos eivät sinusta pidä. Että, otinpas sittenkin kantani tähän iänikuiseen väittelyyn. Go cats!

Juuri tätä, kissojen "nautin auringosta"-ilmettä
en vain voi vastustaa :)
 

...=)





7 kommenttia:

  1. Kissan ottaisin, jos lemmikkiä itselleni harkitsisin.

    VastaaPoista
  2. Minulla on ollut kolme kissaa ja minut on nimetty kissan mukaan.

    Joukkueeni on selvä.

    VastaaPoista
  3. Ehdottomasti kissan vielä joku päivä otan. Juuri nyt elämäntilanne on vähän hankala siihen...

    VastaaPoista
  4. Minulla on kaksi kissaa, mutta tykkään kyllä koiristakin! :) "Nautin auringosta -ilme" on kyllä parhautta ja juuri tänään sain sitä ihastella. Mutta et oikein vastannut tuohon haasteeseen! :D Minä olisin ehkä vastannut tähän haasteeseen A boy and his dog. On aika jännä elokuva.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Word! Preach! Truth!

      Ja tota noin niin niin, mutku... ei mul oikeen oo lempparikoiraleffaa... Ne on kaikki liian surullisia heikolle sydämelleni...

      Poista
    2. Täytyy myöntää kyllä, että Hachi: A Dog's Tale sai kyllä oman huulenikin väpättämään...Ja varmaan moni muukin eläinleffa...

      Poista
    3. Topi ja Tessu, Bim mustakorva, Marley & Me... Olen oman osani koiraleffojen eteen jo kärsinyt xD

      p.s. Pelkkä ajatus tuosta Hachikosta saa kyynelkanavani vettymään!

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...