04 tammikuuta 2016

Movie Monday #38 - Oscarit

"Mitä Oscarit sinulle merkitsevät? Vai koskettaako mitenkään? Vaikuttaako jaetut palkinnot katsomiesi elokuvien valintaan? Kiinnostaako tapahtuman pukuloisto? Vietätkö valvojaisia?"

Lapset hiljaa, nyt puhutaan tärkeistä asioista!

Vastatakseni Movie Mondayn kysymyksiin:

1. Mitä Oscarit merkitsevät minulle?
- kaikkea. Olen ollut ajoittain jopa kiinnostuneempi Oscareista, kuin elokuvista. Ehkä sanoisinkin itseäni pohimmiltaan Oscar-nörtiksi ja itse leffoja diggaava puoli tulee vasta toisena tärkeysjärjestyksessään. Olen lukenut tyyliin kaikki Oscareista kirjoitetut kirjat. Jos joku antaa minulle vuoden, osaa nimetä sen kaikki Oscar-voittajat ulkomuistista, tai jos joku antaa minulle näyttelijä nimen, niin osaan kertoa, onko hän voittanut Oscarin, milloin ja mistä elokuvasta.

2. Koskettaako mitenkään?
- jep. Vaikka olenkin täysi Oscar-hullu, niin tiedostan kuitenkin Oscareiden palvomisen epätäydellisyyden, ja siksi osaan ottaa sen tavallaan huumorin kautta ja hyväksyn ihan mainiosti sen, jos joku ei Oscareista niin välitä. Oikeastaan parempihan se niin päin on, kuin minun hullu pakkomielteeni. En siis ota itseäni ihan todesta, mutta kunpahan nyt vain huvitan itseäni. Oscar-puheet ovat varmaan Youtube-kanavani katsotuimmat videot. Voisin katsella tästä ikuisuteen heidän tekohengästyneitä puheitaan ja äidin serkun kaiman -kiittämisiään.

3. Vaikuttaako jaetut palkinnot katsomieni elokuvien valintaan?
- kyl. Muutama vuosi sitten Oscar-leffat olivat ainoita, joita suostuin katsomaan. Ehkä tämän bloginkin ansiosta, olen kuitenkin (ainakin mielestäni) onnistunut vähän laajentamaan näkökantaani ja katsomaan jopa elokuvia Yhdyvaltojen ulkopuolelta ja se on opettanut minulle, että parhaimmat leffat ovat nimenomaan ne, jotka yllättävästi jäävätkin ehdokkuuksien ulkopuolelle. En aina ole samaa mieltä kultaisen miehen kanssa, mutta kunnioitan silti valtavasti Oscar-akatemian valintoja ja pyrin aina katsomaan heidän palkitsemiaan leffoja sillä silmällä, että kyllä siinä nyt jotain loistavaa täytyy olla, kuten usein onkin.

4. Kiinnostaako tapahtuman pukuloisto?
- Jossain määrin, kiva, että nähdään vaivaa, mutta ei välttist pakollinen pulla, se nakki tarttis olla.

5. Vietänkö valvojaisia?
- Viime vuonna oikein valvoin, livetwiittailin, seurasin, kirjasin ylös, mutta se oli tosiaan ensimmäinen vuosi kun niin elämältäni sain aikaa tehdä. Yleensähän Oscarit ovat siinä sunnuntai-maanantai -välisenä yönä ja meidän oikeiden ihmisten on noustava ylös maanantaiaamulla ja kohdattava taas uusi arki. Lisäksi olen huomannut, että valvominen ei oikein oo mun juttu. Jotenkin se ottaa lihaksiin ihan törkeesti, rupeaa kiristämään lihaksista erittäin paljon, kun valvoo keskellä yötä. Eli tämä vuosi on vielä vähän auki. Voisi olla ihan kiva kattoa ne Oscarit nauhaltakin ihan ajan kanssa päivänvalossa ja nukkua yönsä rauhassa...




2 kommenttia:

  1. Repesin jo kun näin postauksen aiheen. Ei jotenkaan yllätä! xD Vaikka itsekin olen erittäin maaninen Oscarien suhteen, en kyllä ole vastaava tietopankki vuosilukujen ja nimikkeiden suhteen :D Puheita tunnustan kyllä katselevani jälkikäteenkin ja jos haluaa fiilistellä sitä tiettyä hyvää puhetta, jonka joku antoi joskus silloin ja tällöin.

    Viitaten valvojaisiin ja viimeiseen kappaleeseen, en kuulu oikeisiin ihmisiin, kun olen näitä ilta- ja viikonlopputyöläisiä xD Ei sillä, kyllä minäkin silti laitan vapaatoiveisiin aina sen seuraavan päivän!

    Apua! Eikös tässä ole enää kymmenen päivää ehdokkaiden julkistamiseen???

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, kun annan aihetta iloon xD

      ja... MITÄ!? Niinkö vähän enää. Kuinka itse muistelin, että se olisi vasta 25. päivä...? Ai, mutta kyllä vain: (tarkistin): 14. päivä! No tämäpä oli päivän paras uutinen!

      Ja kiva, että oon löytänyt muitakin bloggaajia, jotka jakaa innostuksen aiheen!! xD xD

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...