13 syyskuuta 2015

Movie Monday #22 - Someone New

"Sitä kaikkein parasta näyttelijää on jo kyselty, mutta kuka on sellainen näyttelijä, joka on noussut lempinäyttelijöidesi joukkoon vastikään?"




 Minähän olen pahamaineisesti tunnettu siitä, kuinka huonosti pystyn ennustamaan Hollywoodin nousevat nimet. Jos satun ehtimään katsomaan jotain uuutuuselokuvaa ensimmäisten joukossa, jossa nyt joku nouseva tähti sattuisi olemaan mukana ja minä kehuisin kyseistä näyttelijää ihan varmasti seuraavaksi Harrison Fordiksi tai Michelle Pfeifferiksi, katoaisi tämä näyttelijä tämän yhden leffan jälkeen ihan teille tuntemattomille. Jos taas heilauttaisin kättäni näyttelijälle sen merkiksi, että menkööt ohi - toivottavasti ei hänestä rikasta tällä työllä tule, niin hän takuuvarmasti jäisi pyörimään pitkäksi aikaa elokuvan jos toisenkin pääosaan. Nimittäin näin on käynyt. Useasti.

Muutamia nousevia tähtiä, joista en ole välittänyt:

  • Miles Teller (näin hänet mm. elokuvissa The Spectacular Now, Rabbit Hole, Divergent - ja olin varma, että tästä miehestä ei kyllä saa Hollywoodin A-listalaista tekemälläkään. Hän vaikuttaa liian itsevarmalta ääliöltä. No mitäpä minä tiesin, kävikin ilmi, että sellaista ihmiset juuri rakastavat ja nyt hän on kovalla vauhilla nousemassa seuraavaksi kuumaksi nimeksi)
  • Chloe Grace Moretz (en pidä hänestä yhtään ja en ymmärrä miksi kukaan muukaan pitäisi. Silti hän on pyörinyt mukana jo ties kuinka monta vuotta ja loppua ei näy)
  • Saoirse Ronan (pitkän aikaa en edes halunnut tunnustaa hänen olemassaoloaan. Ei ollut mitään mielenkiintoa tutkia tarkemmin, että kukas tyyppi kyseessä edes on. En vain uskonut alkuunkaan, että hänen uransa jatkuisi niinkin kauan kuin se jo on jatkunut. Siksi olen pikkuhiljaa alkanutkin tutustua tarkemmin häneen, mutta epäilykseni ovat vieläkin voimassa)
  • Cara Delevingne (en voi jotenkaan sietää hänen ylimielistä huumoriaan, mutta näyttää, että hän on kyllä kovaa vauhtia nousemassa näytteljäksi, vaikkakin aiheuttaa tälläistä jälkeä)







Ja sitten "nousevia tähtiä", joista olin varma, että kuulisimme lisää:
  • Asa Butterfield (Hugo-elokuvan tähti, jonka nähtyäni olin varma, että hänen seuraavat elokuvat tuovat hänelle kasan Oscareita ja hänestä tulee tyyliin miespuolinen Meryl Streep. Toisin kävi, mitä hän edes tekee nykyään?)
  • Manish Dayal (ei aikaisemmin, ei myöhemmin kuin vain viime vuonna näin elokuvan Herkullinen elämä ja vakuutuin tämän miehen taidoista, mutta eipä hänen seuraavia projektejekaan kauheasti ole missää näkynyt - harmi)
  • Ruby Jerins (Remember Me-elokuvassa minut häikäissyt nuori näyttelijä, josta olen todella yllättynyt, ettei hänen uransa ole lähtenyt käyntiin juuri ollenkaan)














Mutta sitten vastaus kysymykseen: on yksi näyttelijä, josta olen varma, että kuulemme lisää:


Imogen Poots



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...